No nonsense TV

Ήρθε η ώρα να αλλάξουν τα πράγματα στην ελληνική τηλεοπτική αγορά. Σε δύο κρίσιμους τομείς: Στον τεχνολογικό, δεδομένου ότι, πλέον, το μέλλον ανήκει στην απόλυτη ψηφιοποίηση συσκευών και διαδικασιών, αλλά και στον ενημερωτικό, αφού χρειάζεται νέος αέρας και αντικατάσταση των απηρχαιωμένων φλύαρων προτύπων του παρελθόντος.

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των πολιτών, οι εξελίξεις απαιτούν σοβαρή αντιμετώπιση, κατάλληλα σχεδιασμένη, προκειμένου να προωθείται η ουσία, αλλά με τρόπο που να ελκύει το ενδιαφέρον όσων επιθυμούν, με γνώσεις, να αντιμετωπίσουν την προσωπική τους καθημερινότητα, αλλά και την ευρύτερη πολιτική πραγματικότητα που καθορίζει τη ζωή τους.

Αυτό είναι άλλωστε και το ζητούμενο της εποχής. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου, τότε που οι πολίτες έδειξαν ότι μπορούν και αντιδρούν όταν οι περιστάσεις το απαιτούν. Να αλλάζουν μία κυβέρνηση που τούς πλήγωσε, να δίνουν ευκαιρίες σε μία νέα, που δείχνει ότι μπορεί να αξιοποιήσει τις νέες ιδέες, να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες διαδοχής για τον νέο αρχηγό της ελληνικής κεντροδεξιάς.

Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Στο μυαλό των πολιτών, στην ελληνική οικονομία, που πλέον πρέπει να αλλάξει μυαλά, στην πολιτική καθημερινότητα, στην οποία δεν χωρούν ανοησίες και μικροκομματικές σκοπιμότητες. Η πορεία είναι μπροστά, ο μονόδρομος της εξυγίανσης, διαδικασιών και νοοτροπίας είναι ξεκάθαρος.

Αυτός είναι και ο ρόλος των Μέσων Ενημέρωσης, σε μία χώρα όπου οι προτεραιότητες είναι, πλέον, κατανοητές από όλους. Ο εναγκαλισμός με την πολιτική πρέπει να δώσει τη θέση του στην προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, στην παρακολούθηση και το fine tuning των επιτευγμάτων και στην κατακεραύνωση των κακών πρακτικών και των ατασθαλιών της εξουσίας.

Να γίνουν τα Μέσα, και ιδιαίτερα η τηλεόραση, που διατηρεί το προβάδισμα στις προτιμήσεις των Ελλήνων, πραγματικός μηχανισμός λογοδοσίας των κυβερνήσεων, όπως θα έλεγε και ο Γιώργος Παπανδρέου, και όχι λιβανιστήρια των υπουργών τους.

Βέβαια, η ψηφιακή τεχνολογία, το διαδίκτυο, οι συνήθειες των νέων ανθρώπων, έχουν ήδη διαγράψει το περίγραμμα της νομοτέλειας που επέρχεται και έχει όλα τα χαρακτηριστικά της δημιουργικής καταστροφής, της επώδυνης αλλαγής προς κάτι το πλήρως διαφορετικό.

Έως τότε, ορισμένες στρατηγικές, που στηρίζονται στην ουσία της πολιτικής και της επικοινωνίας, μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να δημιουργήσουν νέα τηλεοπτικά πρότυπα, να κινητοποιήσουν τους πολίτες, να προκαλέσουν και να εναντιωθούν στα ρηχά στερεότυπα της τηλεοπτικής ενημέρωσης.

Πλέον, στην εποχή μας, οι αλλαγές πρέπει να οδεύουν πάντοτε προς το καλύτερο. Και η ώρα έχει ήδη σημάνει…

Advertisements

3 Comments

Filed under Μέσα Ενημέρωσης

3 responses to “No nonsense TV

  1. infozapp

    Εθιξες έναν τομέα που με ταλανίζει αρκετά τον τελευταίο χρόνο. Μία απο τις πτυχές της TV είναι πόσο ενημερωτική είναι, ή κατευθυνόμενη? π.χ. Τα παράθυρα στο “ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ” τί ρόλο παίζουν? Ποια πρότυπα αναδεικνύουν στην νεολαία? Γιατί, και πώς είναι δυνατόν οι μεσημεριανές εκπομπές να έχουν κάνει μια πλειάδα απο μετριότητες, (ίσως υπερβάλω) να είναι κάτι που να τους ζηλεύει η νεολαία μας? Γιατί δεν χρησιμοποιείται το μέσο για επιμόρφωση και εκπαίδευση………!!!!

  2. infozapp

    έθιξες έναν τομέα που με ταλανίζει αρκετά τον τελευταίο χρόνο. Μία απο τις πτυχές της TV είναι πόσο ενημερωτική είναι, ή κατευθυνόμενη? π.χ. Τα παράθυρα στο “ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ” τί ρόλο παίζουν? Ποια πρότυπα αναδεικνύουν στην νεολαία? Γιατί, και πώς είναι δυνατόν οι μεσημεριανές εκπομπές να έχουν κάνει μια πλειάδα απο μετριότητες, (ίσως υπερβάλω) να είναι κάτι που να τους ζηλεύει η νεολαία μας? Γιατί δεν χρησιμοποιείται το μέσο για επιμόρφωση και εκπαίδευση………!!!!

  3. Αννα Π.

    Πρώτα να σε ευχαριστήσω! Για μία εισέτι φορά, διαβάζω ευχάριστα το εύστοχο, καλογραμμένο και ενδιαφέρον κείμενό σου. Θα μου επιτρέψεις να κάνω μια-δυο παρατηρήσεις:
    1. Η ιδιωτική/εμπορική/ τηλεόραση δεν προβάλλει ουσιαστικά ειδήσεις. Στη θέση του δελτίου έχει εγκατασταθεί μία συζήτηση 30-35 λεπτών με τους ίδιους μετέχοντες-εναλλάσσονται στους ρόλους του καλού, του κακού και του ουδέτερου/ με δυο -το πολύ-προσκεκλημένους των οποίων ο ρόλος είναι , επίσης, προκαθορισμένος: Να ανεβάσουν τους τόνους. Τους παρακολουθεί ο παρουσιαστής με επεμβάσεις του τηλεοπτικού δόγματος “ρίξε λάδι στη φωτιά”… Αν λάβεις υπόψη σου ότι η χρονιά που πέρασε ήταν καταστροφική από άποψη διαφημιστικών έσόδων , αντιλαμβάνεσαι γιατί δεν βγαίνει πλέον ούτε μία “κάμερα” από το studio για να καλυψει πρωτότυπο υλικό έρευνας. Το sport είναι ακριβό. Η ιδιωτική τηλεόραση είναι srictly business, από κάθε άποψη. Αλλωστε “μετέχει” σε ομίλους επιχειρήσεων ποικίλων ενδιαφερόντων.
    2. Η ιδιωτική τηλεόραση δεν έχει καθαρό ενημερωτικό πρόγραμμα, αν εξαιρέσεις τα πρωϊνά [6-10] στα οποία όμως η ενημέρωση έχει τη μορφή “χαβαλέ” και ανταλλαγή “εξυπνων” σχολίων μεταξύ των παρουσιαστών που ο τηλεθεατής καλείται να “απολαύσει”. Φυσικά, το μέτρο της ελεύθερης συζήτησης αποδίδεται από τη “γραμμή” συμφερόντων των εκδοτών ή του εκδότη. Σε ΄τέτοιες εποχές ποιός είναι τόσο γενναίος ώστε να χάσει τη δουλειά του;
    3. Οποιες προσπάθειες-κυρίως από τη δημόσια τηλεόραση- γίνονται για την παραγωγή ουσιαστικού ενημερωτικού προγράμματος δεν βρίσκουν την δέουσα ανταπόκριση στους τηλεθεατές, όχι γιατί δεν τους αρέσει το περιτύλιγμα του προγράμματος, όσο γιατί προτιμούν την “διασκέδαση”. Οι κοινωνικοί λόγοι προφανείς.
    Επιμύθιο: Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς θα πορευτούμε έτσι. Νομίζεις ότι θα δώσει διέξοδο στο τέλμα η νέα τεχνολογία της ψηφιακής τηλεόρασης; Η μετάδοση του σήματος θα αποτελέσει την απαρχή ανασκευής του περιεχομένου; Ανοιξες μία καλή συζήτηση.
    Θερμούς χαιρετισμούς
    Α.Π.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s